You are here

Wie ben ik

Ik ben Linda van Nieuwamerongen-Renkens. Ik ben getrouwd en moeder van drie hele lieve kinderen, een dochter en twee zonen. Al toen ik klein was, wilde ik “juf zijn en andere kinderen helpen.” Deze droom is uitgekomen door hard te werken, veel te leren en vooral die dingen te doen waar ik 100% achter kan staan!.

Na het VWO ben ik naar de Pabo gegaan om leerkracht in het basisonderwijs te worden. Daarnaast ben ik afgestudeerd remedial teacher en heb ik twee Masteropleidingen afgerond. Eén verdiepende opleiding Master Special Educational Needs (MSEN), waarbij ik een onderzoek heb gedaan naar de begeleiding van kinderen met speciale onderwijsbehoeften en een MSEN-opleiding tot gedragsspecialist. Ook heb ik nog diverse cursussen gevolgd, waaronder speltherapie en Kids' Skills, een oplossingsgerichte methode voor het aanleren van verschillende (sociaal-emotionele) vaardigheden aan kinderen.

Ik heb sinds 2003 in vrijwel alle groepen van de basisschool gewerkt. Ook heb ik ruim 2 jaar als remedial teacher op twee verschillende scholen gewerkt. Daarnaast heb ik op een school voor speciaal basisonderwijs in de groepen 5 en 8 gewerkt.

Omdat mijn hart toch ligt bij het extra begeleiden van kinderen die “iets moeilijk vinden” heb ik sinds een aantal jaren ook kinderen aan huis begeleid. De eerste jaren heb ik daarvoor samengewerkt met een orthopedagoog die kinderen naar mij door verwees. Inmiddels vond ik het tijd worden dat mijn RT praktijk ook een eigen naam en website zou krijgen, vandaar dat de Tovercirkel is ontstaan.
De laatste tijd merkte ik in mijn omgeving dat op veel scholen de mogelijkheid van remedial teaching minder wordt of zelfs ontbreekt. Toch blijven er altijd kinderen die juist wél extra ondersteuning en begeleiding nodig hebben. Deze kinderen wil ik graag de begeleiding geven die zij nodig hebben.

Naast mijn werk ben ik nog vrijwilligster bij Stichting de Regenboogboom. Hiervoor bezoek ik zieke kinderen in het ziekenhuis om hen er aan te helpen herinneren hoe sterk, bijzonder en dapper ze eigenlijk zijn. Dit is heel speciaal om te mogen doen, vooral omdat voor alle kinderen, ziek of niet, geldt dat ze van binnen gewoon goed, sterk en bijzonder zijn. Ook kinderen met leer- of gedragsproblemen zijn heel krachtig en goed. En daar mogen ze best eens aan herinnerd worden!